pengalaman pertama kali balik kg dari umkl

assalamualaikum...pada 23/9/2011 hari jumaat yg lepas, ana dan sahabat ana, kami berempat dua orang sahabt menemani ana dan sahabat ana seorang lagi ke lrt untuk pulang ke kg kami di melaka...ya ALLAH..first time naik lrt,,rase teruja sikit dan pening2 lalat dengan sistem yang ade di situ, punyalah susah,,tapi ana tabah dan sabarkan hati ni.kami bertolak dari um pada pukul 3.30. Hala tuju kami ialah bandar tasik selatan, untuk membeli tiket terus ke melaka, smpi di bts pd pukul 5.10 p.m. yang peliknya fisrtime beli tiket guna ic, dah la susah nak ambik ic dlm beg, sabar jela org tiket tu tunggu,,,huhu pengalaman.

         Pada pukul 5.30 kami solat, setelah selesai kami menunggu ruang menunggu bas, macam nak balik naik flight,subhanallah...dah maju sangat KL ni..sampai rase pelik ja sistemnya,maklumlah,,,melaka belum semaju itu.Jika dapat rakam keadaan kami masa tu rase kelakar la pulak, tapi kami tetap bust macam2 tahu, nasib baik ade 2 orang sahabt yang sudi menolong dan menemankan kami sampai di bts, agak jauh jgak dari UM.sampai naik lrt 3 kali ish3...rasa penig mase tu nak ingatkan kena ambik lrt mane untuk balik nanti.

         Ana dan sahabat ana menaiki bas pada pukul 6.00 p.m.selalunya dari kl ke melaka ambil masa 2jam sahaja, tapi kali ni sampai dalam pukul 8.45 macam tu,jadinya 2jam 45 minit kami sampai itupun kerana jalan jem, jika tak dah lama sampai awal, terpaksa kami jamak takkhir solat maghrib dan isyak.dan setelah itu kami pulang ke rumah.dan ana menumpang sahabat ana pulang.

             Rasa lega bila dah pulang, rindu kat ma,ayah dan adik2, maklumlah adik2 ramai..balik ni pun disebbkan ingin tolong ma cucuk satay.kesian ma kena cucuk satay 6ribu cucuk..banyak tu, memang hati tak tenang selagi xpulang untuk menolong ma, alhamdulillah dapat balik walaupun hari isnin de kelas kul9 pagi..redha....

              Samapai ja di rumah,rupanya ma dan adik2 tengah cucuk satay, dah mula rupanya,,kesian adik2 ana cucuk satay..sumenya masih sekolah rendah lagi cucuk satay,nasib baik adik ana sorng form5 ada menolong, tu pun kesian kat dia nak spm kne tolong,,maklumlah itulah mata pencarian family ana selain berniaga,,nasib baik belaja tempat dekat, klau jauh xdpata tolong ma.

               Setelah sampai ana terus tukar pakaian dan menolong ma ana buat satay dan xrehat pun, sampai pukul 4 pagi...kepenatan hanya ALLAH sahaja yang tahu...memang ALLAH bagi dugaan untuk ana hadapi, dan alhamdulillah akhirnya siap juga cucuk satay pada hari ahad pagi yamg tengaharinya ana dan sahabat ana akan pulang ke UM..dan rezekinya ana dan sahabat2 ana dapat makan satay free...hihihi.,,itulah dapat hasil dari menolong ma ana...tapi yang penting hati ni rasa lega dapat tolong ma...bolehlah belaja dengan tenang lepas ni..
















inilah sedikit coretan dan perkongsian pengalaman ana,,,mungkin pernah jugak ade sahabat pernah mengalami pengalaman sebegini..sampai disini sahaja coretan ana buat kali ini...insyaALLAH..jika ada masa ana berkongsi ilmu dan pengalaman yang lain,,,,


hamba yang hina lagi lemah


creat by abidaallah.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

duit syiling yasin.....

tokoh islam al-kindi...

NAILAH AL-FARAFISYA...seorg wanita yg setia terhadap suaminya hingga akhir hayatnya...